DPG Media lanceert nieuwe radio app “Joe”

DPG Media lanceert nieuwe radio app "Joe"

Precies een jaar na de oprichting van digitale radiozender Joe, komt het station met een eigen app. Met heel veel plezier ontworpen en gemaakt bij Pinch. Gebruikers zijn via hun telefoon nu nog maar twee ‘taps’ verwijderd van herkenbare muziek van de jaren ’80 tot nu. De app komt in deze coronacrisis op het juiste moment nu veel mensen thuis aan het werk zijn en wel wat afleiding kunnen gebruiken.

Joe heeft zijn roots in België waar het radiostation op 1 april 2009 van start ging. De zender groeide bij onze zuiderburen uit tot een goed gewaardeerde classics-zender met een stevig marktaandeel. Joe richt zich op de frisse veertiger en draait herkenbare hitmuziek van de jaren ’80 tot nu. In 2019 volgde de Nederlandse versie van Joe dat in eerste instantie alleen online te beluisteren is, met ’s morgens dj Erik van Roekel die het ochtendprogramma presenteert.

"We zijn erg trots op het resultaat en hopen dat het net zo'n succes wordt als de app die we eerder voor Qmusic ontwikkelden."

Anneke Westerhuis, Product Owner Pinch

Jorn Agterberg, Marketing Manager Qmusic Nederland: “Met de Joe-app kan iedereen de classicszender luisteren waar en wanneer-ie maar wil. Er is nieuws te vinden over artiesten en je kunt eenvoudig in contact komen met het station en ochtend-dj Erik van Roekel via de gratis berichtenfunctie.

Naast de genoemde functionaliteiten kan de luisteraar ook hartjes geven aan favoriete tracks, waardoor deze opgeslagen worden in zijn of haar profiel. Het lijstje dat daaruit ontstaat, kan weer gekoppeld worden aan Spotify.

De Joe app is beschikbaar voor iOS en Android en is vanaf nu gratis te downloaden.

De Joe app is beschikbaar voor iOS en Android en is vanaf nu gratis te downloaden.

Whatsapp