Concept & strategie

App concept & strategie

Zonder een steengoed concept en een uitgekiende strategie kan je app nooit een succes worden.

Zonder een steengoed concept en een uitgekiende strategie kan je app nooit een succes worden. Pinch bouwt sinds 2011 eersteklas apps, onder meer voor grote merken als Qmusic, De Telegraaf en NRC. We denken graag kritisch mee over concept en strategie. Met onze Discovery aanpak bieden we een uitgebreid en in-depth concept- en strategietraject aan, inclusief prototyping en user testing.

Een goed fundament

Een goed concept en een doordachte strategie zijn niet alleen cruciaal om een app te kunnen ontwikkelen die aansluit bij de doelgroep, voorziet in daadwerkelijke behoeften en onderscheidend is ten opzichte van concurrerende apps. Maar ook om een betere user experience te creëren, de juiste platformkeuze te maken en de scope te kunnen bepalen én een slimme marketingstrategie uit te stippelen.

De Pinch-aanpak

Pinch maakt niet klakkeloos waar klanten om vragen. We analyseren bijvoorbeeld doelstelling, doelgroep, concurrentie, behoeften van gebruikers en verdienmodel. En vervolgens optimaliseren we het concept en de strategie. Op deze manier sluiten we het beste aan bij de behoefte van de eindgebruikers en realiseren we veelgebruikte, succesvolle apps.

Met de Pinch Discovery bieden we een compleet concept- en strategietraject aan. Daarvoor haken we onze conceptontwikkelaars aan, die allemaal ruim een decennium ervaring in mobile hebben én beschikken over consultancy vaardigheden. Zij helpen met het ontwikkelen en valideren van het concept, geven uitgebreid advies en begeleiden klanten van a tot z. Pinch Discovery kan worden ingezet bij een nieuw appconcept, maar ook kunnen bestaande apps met deze aanpak verder worden geoptimaliseerd.

Het goed uitdenken van een concept vergt tijd, energie, onderzoek, deskundigheid en ervaring. Binnen onze Discovery-dienst doen we samen met de klant gedurende twee weken een deep dive. Het uitgangspunt daarbij: is de app fit for user, fit for business én fit for delivery?De eerste week staat in het teken van onderzoek naar – en brainstormen over – zaken als de strategie van de opdrachtgever, doelstellingen, KPI’s en ambities. Maar ook: wie zijn de gebruikers? Welke producten nemen ze af? Welke gebruikersdata is er voorhanden? En hoe wordt de website gebruikt?Tijdens de tweede week van de Discovery-sprint maken we van de opgedane inzichten chocola. We denken samen met de opdrachtgever na over de functionaliteiten van de app, ontwikkelen een prototype met zoveel mogelijk functionaliteiten die belangrijk zijn voor eindgebruikers. Aan het einde van de week valideren we het prototype bij echte eindgebruikers.

Discovery is onze aanbevolen en meest complete aanpak voor een goed app fundament voor de toekomst. Zo hebben we het traject bijvoorbeeld met onze klanten doorlopen voor de Qmusic- en GreenFlux Charge Assist-apps. Ook bieden we compactere versies aan voor een quick scan of een verkort Discovery-traject van één of twee dagen aan.

Wil je meer weten over onze Quick Scan discovery? Vul je gegevens in en download onze aanpak zodat je direct weet wat je kunt verwachten. Wil je meer weten of heb je interesse in onze andere discovery opties? Neem contact op met Tim Klein Haneveld of Menno Biesiot.  

Download de Pinch App APK

Wil je in 1 dag jouw bestaande app optimaliseren of jouw app idee uitwerken? Dat kan met de App APK van Pinch. In 1 dag duiken we samen in de wereld van jouw eindgebruikers óf jouw idee voor een nieuwe app. We denken mee over het verder verbeteren van jouw app en komen met concrete adviezen. Of we zetten een eerste flinke stap naar de realisatie van jouw app idee.

Wil je meer weten over onze App APK? Vul je gegevens in en download Pinch App APK zodat je direct weet wat je kunt verwachten. Wil je meer weten of heb je interesse in onze andere discovery opties? Neem contact op met Tim Klein Haneveld of Menno Biesiot.  

Heb jij vragen over het ontwikkelen van een app? Wij bellen je terug!