Vanaf 1 juli 2025 maken Pinch en Media Apps deel uit van Apadmi, een digitaal productbedrijf met een sterke focus op mobiele apps. Deze stap is onderdeel van Apadmi’s bredere groeistrategie om de Europese leider te worden in het creëren van digitale producten.
Apadmi heeft een uitstekende reputatie in Europa op het gebied van mobile development, met kantoren in Manchester, Edinburgh, Amsterdam en Wrocław. Vanuit deze locaties creëert Apadmi baanbrekende digitale producten en genereert het waarde voor toonaangevende merken zoals Asda, Domino’s, Co-op, NHS, BBC, Fokker Aviation, Wonder Weeks, Carlsberg en CCC.
Pinch, opgericht door Menno Biesiot en Roeland Weve in 2011, is een gerenommeerd app bedrijf uit Amsterdam met bijna 15 jaar ervaring in het creëren van mobiele apps met een specialisatie in media. Zo werkt Pinch onder andere samen met Mediahuis, DPG Media en FD Mediagroep. Media Apps is de oplossing van Pinch voor “mid market” uitgevers.
Tim Klein Haneveld, directeur Pinch: “Wij hebben altijd de ambitie gehad om internationaal verder te groeien. Samen met Apadmi, met wie het mobiele DNA delen, beginnen we aan een nieuwe reis, waarin we die groei kunnen versnellen en nog meer toegevoegde waarde kunnen leveren aan onze klanten.”
Garry Partington, CEO Apadmi: “Er is een geweldige klik tussen Apadmi en Pinch dankzij onze gedeelde expertise in mobiele en digitale producten. Het Apadmi-team in Amsterdam bestaat door de samenwerking met Pinch uit ruim 70 mobiele developers, designers en productexperts.
Voor de klanten van Pinch en Media Apps verandert er in de praktijk niets. Roeland Weve (CTO) en Tim Klein Haneveld (CEO) blijven zich met de bestaande teams onveranderd inzetten om de beste apps te creëren.
Meer info
Pinch – Tim Klein Haneveld, tim.klein.haneveld@pinch.nl
Apadmi – Paul Domen, paul.domen@apadmi.com