De cijfers liegen er niet om. 51% van de gebruikers winkelt het liefst via mobiele apps, 25% van de Nederlanders gebruikt wekelijks maar liefst 6 tot 10 shopping-apps. Bedrijven kunnen niet langer om m-commerce heen: de verwachting is dat het de komende jaren uitgroeit tot de belangrijkste vorm van commerce. Pinch staat bekend om het maken van apps met de beste gebruikerservaring. Juist dit aspect is essentieel bij m-commerce.
M-commerce – of voluit mobile commerce – is de tak binnen e-commerce die gaat over commerce via mobiele apps of voor mobiele apparaten geoptimaliseerde websites. Het is onder te verdelen in een aantal categorieën, zoals mobile shopping, mobile banking, mobile payments, elektronische tickets en boardingpassen, mobile marketing en het aankopen en leveren van digitale content. Pinch, een fullservice agency die ervaring heeft met het maken van allerhande soorten apps, kan voor al deze vormen van m-commerce A-klasse apps maken.
M-commerce is zo sterk in opkomst omdat het een groot aantal pluspunten heeft, zowel voor eindgebruikers als bedrijven die een app laten ontwikkelen. Dit zijn de belangrijkste 8 voordelen:
We zeiden het al: er zijn veel verschillende soorten m-commerce apps, het palet aan functionaliteiten is nog veel rijker geschakeerd. Veel voorkomende functionaliteiten zijn bijvoorbeeld betalingen (onder meer via iDEAL of PayPal), reviews, loyalty- en reward-programma’s, digitale kassabonnen, QR-codescanners, chatbots, keuzehulpen, 1-click-kopen en voice commerce. Augmented reality is sterk in opkomst, met name binnen fashion, beauty en interieur: via de camera van je telefoon kun je precies zien hoe het product uitpakt op je lijf of in jouw huis.
Sinds onze oprichting in 2011 hebben we meer dan 100 apps gemaakt voor onder andere mediabedrijven, uitgeverijen, multinationals en startups. Bekende klanten van ons zijn bijvoorbeeld Albert Heijn, NS, NRC, Takeaway.com, Plastic Soup Foundation en QWIC. Naast native iOS- en Android-apps maken wij ook (hybride) Flutter-apps.